icmpv6 op 7581
richard lucassen
2017-08-10 12:25:03 UTC
Ik krijg een "Destination unreachable: Administratively prohibited" als
ik een host ping6 die achter een 7581 zit. De ipv6 connectie werkt wel
van buiten naar binnen op tcp en udp.

Waar kan ik in de 7581 instellen dat-ie dat icmpv6 toelaat? Het is ook
het geval als ik een host als exposed host voor ipv6 instel.

R.
--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/
richard lucassen
2017-08-10 12:29:22 UTC
On Thu, 10 Aug 2017 14:25:03 +0200
Post by richard lucassen
[...]
Oeps, tcp en udp willen ook niet, ik had op ipv4 verbinding
--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/
richard lucassen
2017-08-10 12:36:56 UTC
On Thu, 10 Aug 2017 14:29:22 +0200
Post by richard lucassen
Post by richard lucassen
[...]
Zal we weer een bug zijn, want wat ik ook doe bij die instellingen:

An error occurred.
Error code: 1
Please enter your data again. If the error occurs again, please consult
AVM Support.

Laat maar dus, ik ga daar geen tijd meer aan besteden. Ik zal er wel een
Draytek neerzetten, dat is simpel en werkt zonder gezeur.

R.
--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/
Ivan Dil
2017-08-10 22:29:24 UTC
Post by richard lucassen
[...]
[...]

Bij een 7360 moet je dat toestaan in,

Internet > Permit Access > IPv6
Ivan Dil
2017-08-10 22:35:45 UTC
Post by Ivan Dil
Post by richard lucassen
[...]
Misschien heb je het al zo of is de 7581 anders, maar toch :)

Ruud Uphoff
2017-08-11 07:22:30 UTC
Post by richard lucassen
[...]
Het zou kunnen dat je te maken hebt met "DNS Rebind protection"

Home Network ==> Home Network Overview ==> Network Settings
Onderaan.

Daar kun je de domeinen invullen waarvoor je de beveiliging wilt opheffen.

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff
Maarten Carels
2017-08-11 07:47:29 UTC
Post by richard lucassen
[...]
Als al gesuggereerd hier, in Internet->Permit Access->Port Sharing kan
je dat per device instellen (Voeg eventueel het device aan de lijst
toe). Het zit onder het kopje 'IPv6 Settings, Enable PING6.

In eerdere versies van de firmware werkte het niet, in 06.85 werkt ie
wel. 06.85 is de release die een hoop problemen fixt.

--maarten
Richard Lucassen
2017-08-12 09:50:41 UTC
On Fri, 11 Aug 2017 09:47:29 +0200
Post by Maarten Carels
Post by richard lucassen
[...]
Zoals ik al gepost had: alles wat ik doe eindigt uiteindelijk in:

An error occurred.
Error code: 1
Please enter your data again. If the error occurs again, please consult
AVM Support.

En alles blijft bij het oude. Gezien de FB historie (FritzBug kunnen ze
het beter noemen) zet ik er maar een Draytek neer. Dat ding is simpel
en erachter staat een Linuxdoosje, dus ik kan er alle kanten mee uit.

R.
--
Richard Lucassen
http://contact.xaq.nl/
Henk Fictorie
2017-08-12 10:05:21 UTC
Post by Maarten Carels
Post by richard lucassen
[...]
Dat is vreemd, bij mij lukt het gewoon (7581 met 6.85):

21 xs9-fictorie:~> ping6 2001:982:81e9:1:21c:7fff:fe73:da5d
PING
2001:982:81e9:1:21c:7fff:fe73:da5d(2001:982:81e9:1:21c:7fff:fe73:da5d)
56 data bytes
64 bytes from 2001:982:81e9:1:21c:7fff:fe73:da5d: icmp_seq=1 ttl=61
time=7.05 ms
64 bytes from 2001:982:81e9:1:21c:7fff:fe73:da5d: icmp_seq=2 ttl=61
time=9.56 ms
64 bytes from 2001:982:81e9:1:21c:7fff:fe73:da5d: icmp_seq=3 ttl=61
time=9.92 ms
Richard Lucassen
2017-08-12 10:59:01 UTC
On Sat, 12 Aug 2017 12:05:21 +0200
Post by Henk Fictorie
Post by Richard Lucassen
[...]
Het zal wel een bug zijn. Ik zal wel een bepaalde combinatie ingevoerd
hebben waarbij dit optreedt. "A computer does what you ask, not what
you want"

Ik kan het wel instellen, maar het eindigt in de foutmelding en dan
blijft alles bij het oude.

R.
--
Richard Lucassen