radvd bericht
Udo
2017-02-27 15:04:39 UTC
Beste ipv6 mensen,

Na het gestoei met de dhclient was ook radvd aan de beurt.
E.e.a. draait nu in een chroot.
Daarbij had ik de debugging wat hoger gezet.
Ik vind nu in de logs meerdere keren, met een interval van 10 minuten,
een bericht als:

ppp0 received icmpv6 RS/RA packet on an unknown interface with index 15

index 15 verwijst volgens /proc/net/if_inet6 naar ppp0.
Dus waarom is die interface unknown?

Iemand die dit bericht kan uitleggen?

Udo
Paul Slootman
2017-02-28 08:30:47 UTC
Post by Udo
[...]
Zomar een ideetje: je hebt wel /proc ook binnen de chroot beschikbaar?

Paul
Udo
2017-03-01 14:56:56 UTC
Post by Paul Slootman
Post by Udo
[...]
Zeker wel! Zonder proc (rw zelfs!) kon radvd niet starten:
# mount|grep radvd
none on /chroot/radvd/proc type proc (rw,relatime)
#
Een RS/RA begrijp ik wel, echter niet het `unknown interface verhaal`.
Maar wellicht komt deze melding ook wel zonder chroot tevoorschijn mits
het debugging loglevel hoog genoeg staat.

Udo