Nieuw IPv4 adres voor IPv6 tunnel
Philip Homburg
2020-01-09 14:15:35 UTC
Hallo,

Ik heb een nieuw IPv4 adres en nu werkt mijn IPv6 tunnel niet meer.

Wat kan ik het beste doen, een mailtje sturen naar de helpdesk?
--
We just programmed the computers to revive us when it was all over... they
were index linked to the [...] stock market prices you see, so that we'd
afford our rather expensive services again. -- Slartibartfast in THHGTTG
Flibsy
2020-01-09 15:01:46 UTC
Post by Philip Homburg
Hallo,
Ik heb een nieuw IPv4 adres en nu werkt mijn IPv6 tunnel niet meer.
Wat kan ik het beste doen, een mailtje sturen naar de helpdesk?
Of bellen, of tweeten. Ik weet niet of ze tegeswoordigs ook whatsappen of
online-chatten, maar die methoden zijn allemaal sneller dan mailen.
Flibsy
Rob
2020-01-09 15:24:34 UTC
Post by Philip Homburg
Hallo,
Ik heb een nieuw IPv4 adres en nu werkt mijn IPv6 tunnel niet meer.
Wat kan ik het beste doen, een mailtje sturen naar de helpdesk?
Mailen naar de helpdesk is zinloos. Je wacht 3 weken en dan komt er
een reply waar je niks mee kunt (zoals dat je moet bellen).

Ik zou een mail naar unixbeheer sturen die doen er vast wel wat mee.
Miquel van Smoorenburg
2020-01-09 15:55:45 UTC
Post by Philip Homburg
Ik heb een nieuw IPv4 adres en nu werkt mijn IPv6 tunnel niet meer.
Wat kan ik het beste doen, een mailtje sturen naar de helpdesk?
De helpdesk? Interessant, zou je eens moeten proberen. We doen al jaaaaren
geen IPv6 tunnels meer, ik ben benieuwd of er iemand is die weet waar
je het in fsm's-naam over hebt! :)

Het backend staat nog aan op een of andere VM, maar de provisioning is
er eigenlijk niet meer. Er zijn nog 10 tunnels actief, het is meer moeite
om de gebruikers daarvan te gaan vertellen dat het uitgaat dan dat we
er gewoon niet aanzitten, dat is de enige reden dat het nog werkt.
Maar als dat een keer echt stuk gaat, ga ik het niet reanimeren.

Anyway, als je je nieuwe IP adres mailt zal ik kijken of dit nog
fixbaar is, maar als ik jou was zou ik gewoon native IPv6 aanzetten.
Dan zeg je vast, "maar m'n /48 reverse delegation!".. echter, zelfs
als ik de tunnel nog kan fixen met een nieuw IP heb ik geen idee of
de provisioning daarvan het nog doet.... en zelfs indien wel,
garantie tot de deur :P

Mike.
Philip Homburg
2020-01-09 16:36:11 UTC
Post by Miquel van Smoorenburg
Anyway, als je je nieuwe IP adres mailt zal ik kijken of dit nog
fixbaar is, maar als ik jou was zou ik gewoon native IPv6 aanzetten.
Ik heb je een mailtje gestuurd.
[...]
Native staat ook aan, dat is prima voor binnenkomende verbindingen.

Natuurlijk is de reverse DNS op native IPv6 ook stuk. Daar moet ik de helpdesk
maar eens naar vragen.

Op het moment dat mijn IPv6 stuk ging (voornamelijk omdat ik plotseling ADSL
had, en dat gaf wel heel veel chaos), heb ik mijn Hurricane Electric tunnel
weer preferred gemaakt. Mooi dat dat gewoon nog werkt.